USJ held Book Launch For “Direito em Português. A Língua e a Escrita”

05/07/2019

01/01/1970

On 7 May 2019, the handbook “Direito em Português. A Língua e a Escrita” was launched at the Don Bosco Auditorium of the Ilha Verde Campus.

On 7 May 2019, the handbook Direito em Português. A Língua e a Escrita was launched at the Don Bosco Auditorium of the Ilha Verde Campus, after a public lecture where the new Centre for Social and Legal Studies of the School of Business and Law of the University of Saint Joseph was officially announced by the USJ Rector, Prof. Fr. Peter Stilwell.

The handbook is a project of the Department of Portuguese Studies (Faculty of Humanities, USJ) sponsored by the Macao Government’s Higher Education Bureau (DSES). One of the strategic goals of the Department of Portuguese Studies is the production of teaching materials that facilitate the development of language skills in specific areas of Portuguese. This handbook is intended for Law students who are native speakers of Chinese, and it constitutes an eminently useful practical reference for lawyers and other legal practitioners. The handbook is especially notable for its didactic perspective based on authentic documents integral to the reality of the legal profession in MSAR.

The author, Margarida Conde, is a member of the Department of Portuguese of the University of Saint Joseph. She holds a degree in Philosophy and Humanities from the Universidade Católica Portuguesa and a Master’s Degree in Portuguese Language and Culture, in Linguistic Studies, by the University of Macau.

She has taught Portuguese in several institutions of Macao, namely in the Centro de Formação dos Serviços de Administração e Função Pública (SAFP); in the Centro de Difusão de Línguas da Direção dos Serviços de Educação e Juventude; in Luso-Chinese Schools; the University of Macau and Instituto Português do Oriente (IPOR).

USJ celebrou o Lançamento do Manual “Direito em Português. A Língua e a Escrita”

O manual “Direito em Português. A Língua e a Escrita” foi lançado a 7 de Maio de 2019 no Auditório Don Bosco do Campus da Ilha Verde, depois de uma palestra onde o novo Centre for Social and Legal Studies da School of Business and Law da Universidade de São José (USJ) foi oficialmente anunciado pelo Reitor, Prof. Pe. Peter Stilwell.

O manual surge no âmbito de um projecto do Departamento de Estudos Portugueses (Faculdade de Humanidades da USJ) apoiado financeiramente pela Direcção dos Serviços do Ensino Superior (DSES). O Departamento de Estudos Portugueses definiu como um dos seus objectivos estratégicos a produção de materiais que facilitem o desenvolvimento das competências linguísticas em áreas específicas do português. Este manual destina-se a estudantes de direito de língua materna chinesa e constitui uma referência prática de muita utilidade a juristas e outros funcionários que trabalham com textos de carácter jurídico, legal ou judicial. O manual tem a particularidade de construir as suas propostas didácticas com base em documentos autênticos e sempre inseridos na realidade jurídica da RAEM.

A sua autora, Margarida Conde, é professora no Departamento de Português da Universidade de São José. É licenciada em Filosofia e Humanidades pela Universidade Católica Portuguesa e Mestre em Língua e Cultura Portuguesas, na variante de Estudos Linguísticos, pela Universidade de Macau.

Lecionou Português em várias instituições de Macau, nomeadamente no Centro de Formação dos Serviços de Administração e Função Pública; no Centro de Difusão de Línguas da Direção dos Serviços de Educação e Juventude; em Escolas Luso-Chinesas e ainda na Universidade de Macau e no Instituto Português do Oriente.

2 (1)

May 7 BookLaunch_Poster_BookLaunchUPDT