news

USJ student Zélia Lai awarded at the Sound & Image Challenge 2014|Estudante da USJ galardoada no concurso Sound & Image Challenge 2014

12/09/2014

Dec

01/01/1970

Zélia Lai, student from the programme of Bachelor of Communication and Media received two awards for her documentary “A Glimpse on the Handicapped” at the Award Ceremony of the Sound&Image Challenge 2014 on 4 December 2014.

SIC_2014_ZeliaZélia Lai, student from the programme of Bachelor of Communication and  Media received two awards for her documentary “A Glimpse on the Handicapped” at the Award Ceremony of the Sound&Image Challenge 2014 on 4 December 2014. The contest was jointly organised by the Faculty of Creative Industries, USJ and Creative Macau – Centre for Creative Industries. This year 397 entries from 56 countries were received in various categories including Fiction, Animation, Documentary and Advertisement.

Zélia was awarded the Best Local Entry and Macau Cultural Identity, with a prize of MOP10,000 sponsored by Fundação Oriente and an Hotel Package of MOP 12,000 sponsored by Sands, China. Her winning short film provided an insight on the needs and issues of the handicapped in Macau, showing local organisations are working on the issues.

The project was initially developed as an academic assignment under the supervision of Mr. Tomé Quadros. It had proven the achievement is up to standard recognised other professionals. Congratulations to Zélia Lai!

Prof. João Cordeiro, USJ and Inah Quejano, USJ alumni were invited to be the Executive Producer and Assistant Producer respectively.

Zélia Lai, estudante da licenciatura em Comunicação e Media da Universidade de São José, recebeu, na passada Quinta-feira (4 de Dezembro), dois prémios pelo seu documentário “Um olhar sobre os deficientes” durante a cerimónia de entrega de prémios do Sound & Image Challenge 2014. Este concurso foi organizado em parceria pela Faculdade das Industrias Criativas e a Creative Macau – Centro para as Indústrias Criativas, tendo recebido um total de 397 filmes oriundos de 56 países, nas categorias: ficção, animação, documentário e publicidade. João Cordeiro, professor na USJ, desempenhou o papel de Produtor Executivo do concurso e a antiga aluna da Licenciatura em Comunicação e Media, Inah Quejano, o de Assistente de Produção. O documentário da Zélia Lai recebeu os prémios para Melhor Entrada Local e Identidade Cultural de Macau, no valor de 10000MOP patrocinado pela Fundação Oriente e 12000MOP (pacote de hotel) patrocinado pelo Sands, China, respectivamente. A curta-metragem expõe as necessidades e problemas dos deficientes em Macau e dá a conhecer o trabalho que algumas instituições locais desenvolvem neste âmbito de ação. O projeto foi produzido no contexto académico, sobre a supervisão do professor Tomé Quadros e é uma evidência da grande qualidade do trabalho desenvolvido pelos alunos da USJ no decorrer do seu percurso curricular. Parabéns à Zélia!