event

May

Public Lecture: Circularidades culturais do Império português; a presença do Oriente no Brasil by FHM on 15th May 2017

WEB-poster

About the Talk

Circularidades culturais do Império português; a presença do Oriente no Brasil

Partindo da ideia de que o Império Português era uma “rede”, onde homens, mercadorias, culturase outros recursos provenientes de distintos locais do mundo giravam, tentaremos abordar alguns elementos e influências orientais na sociedade colonial do Brasil, particularmente na região da Bahia.,.

Cultural circularities in the Portuguese Empire: the presence of the Orient in Brazil

Based on the idea that the Portuguese Empire was a “net”, where men, merchandise, cultures and other resources originating from distinct places in the world would move around in, we will try to broach some elements and Oriental influences in the colonial society of Brazil., especially in the region of Bahia

About the Speaker

Maria de Deus Manso (Nota Biográfica)

É Professora Auxiliar com Agregação no Departamento de História da Universidade de Évora e colabora regularmente com universidades brasileiras, tendo sido em 2015 Professora Visitante CAPES na Universidade Federal de Minas Gerais, espanholas, de Macau e do Japão. ‘E autora de numerosas publicações, em especial sobre os Jesuitas.

Maria de Deus Manso (Short bio)

Maria de Deus Manso is an Assistant Professor at the University of Evora, Portugal . In 2015 she was a CAPES visiting Professor at the University of Minas Gerais, Brazil.She usually cooperates with  Brazilian and Spanish Universities ad also with universities in Macao and in Japan. She has published numerous articles and books, mainly dealing with the Jesuits in the world.